|
1051 |
|
Autor: | Rowe, David C. |
Naslov: | Sibling delinquency and the family environment : shared and unshared influences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 66-67: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12334 |
|
1052 |
|
Naslov: | Childhood experience and the onest of menarche : a test of a sociobiological model |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 56-58: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12333 |
|
1053 |
|
Autor: | Newcombe, Nora |
Naslov: | A longitudinal study of predictors of spatial ability in adolescent females |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 45-46: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12332 |
|
1054 |
|
Autor: | Andersson, Bengt-Erik |
Naslov: | Effects of day-care on cognitive and socioemotiinal competence of thirteen-year-old swedish schoolchildren |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 35-36: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12331 |
|
1055 |
|
Autor: | Scarr, Sandra |
Naslov: | Developmental theories for the 1990s : develompent and individual differences |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 17-19: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12330 |
|
1056 |
|
Autor: | Fuson, Karen C. |
Naslov: | Korean children's understanding of multidigit addition and subtaction |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 505-506: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12329 |
|
1057 |
|
Autor: | O'Neill, Daniela K. |
Naslov: | Young children's understanding of the role that sensory experiences play in knowledge aquisition |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 489-490: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12328 |
|
1058 |
|
Autor: | Schneider, Wolfgang |
Naslov: | Expertise, aptitude, and strategies remembering |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 472-473: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12327 |
|
1059 |
|
Autor: | Howes, Carollee |
Naslov: | Thresholds of quality : implications for the social developmnet of child center-based child care |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 459-460: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12326 |
|
1060 |
|
Autor: | Grenberger, Ellen |
Naslov: | Maternal employment and perceptions of young children : Bronfenbrenner et al. Revisited |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 447-448: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12325 |
|
1061 |
|
Autor: | Kahn, Jr., Peter H. |
Naslov: | Children's obligatory and discretionary moral judgments |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 428-430: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12324 |
|
1062 |
|
Autor: | Heyman, Gail D. |
Naslov: | Young children's vulnerability to self-blame and helplessness : relationshio to beliefs about goodness |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 414-415: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12323 |
|
1063 |
|
Naslov: | Contemporaneous and longitudinal associations of sibling conflict with family discussions assessments and family dicussions about siling problem |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 399-400: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12322 |
|
1064 |
|
Autor: | Covell, Katherine |
Naslov: | Children's beliefs about strategies to reduce parental anger |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 389-390: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12321 |
|
1065 |
|
Autor: | Underwood, Marion K. |
Naslov: | Display rules for anger and aggression i school-age children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 379-380: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12320 |
|
1066 |
|
Autor: | Cassidy, Jude |
Naslov: | Loneliness and peer relations in young children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 363-365: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12319 |
|
1067 |
|
Autor: | Brown, Jane R. |
Naslov: | Talk with your mother or your sibling? : developental changes i early family conversations about feelings |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 348-349: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12318 |
|
1068 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Inhibition in toddlerhood and the dynamic of the child's interacion with an unfamiliar peer at afe five |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 334-335: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12317 |
|
1069 |
|
Autor: | Cole, Pamela M. |
Naslov: | Emotion displays no two-year-olds during mishaps |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 323-324: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12316 |
|
1070 |
|
Autor: | Millar, W. S. |
Naslov: | The influence of perinatal risk status on contigency learning in six- to thirteen-month-old infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 312-313: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12315 |
|
1071 |
|
Naslov: | The stressfulness of separation among nine-month-old infants : effects of social context variables and infant temperament |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 302-303: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12314 |
|
1072 |
|
Naslov: | Asymmetric action in the human newborn : sex differences in patterns of organization |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 288-289: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12313 |
|
1073 |
|
Naslov: | Infant auditory temporal acuity : gap detection |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 271-272: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12312 |
|
1074 |
|
Autor: | Shields, Pamela J. |
Naslov: | Long-term memory of context-specific category information at six months |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 257-259: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12311 |
|
1075 |
|
Autor: | Pipp, Sandra |
Naslov: | The relatioin between attachemnt and knowledge of self and mother in one- to therr-year-old infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 749-750: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12310 |
|
1076 |
|
Naslov: | Frontal lobe activity and affective behavior of infants of mothers with depressive symptoms |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 736-737: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12309 |
|
1077 |
|
Naslov: | Visual expectation and dimension of infant information processing |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 722-724: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12308 |
|
1078 |
|
Autor: | Willats, John |
Naslov: | The representation of extendedness in children's drwings of sticks and discs |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 709-710: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12307 |
|
1079 |
|
Autor: | Farrar, Michael Jeffrey |
Naslov: | Knowledge, concepts, and interferences in childhood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 690-691: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12306 |
|
1080 |
|
Naslov: | The teacher's role in facilitating memory and study strategy development in the elementary school classroom |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 670-672: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12305 |
|
1081 |
|
Autor: | Robinson, E. J. |
Naslov: | Children's interpretation of messages from a speaker with false belief |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 651-652: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12304 |
|
1082 |
|
Autor: | Lewis, Michael |
Naslov: | Differnces in shame and price as a function of children's gender and task difficulty |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 637-638: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12303 |
|
1083 |
|
Autor: | Yee, Mia D. |
Naslov: | Self-evaluations and intergroup attitudes in children aged three to nine |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 628-629: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12302 |
|
1084 |
|
Naslov: | Family-peer connections : the roles of emotional expressiveness within the family and children's understanding of emotions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 616-618: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12301 |
|
1085 |
|
Naslov: | The relations of maternal practice and characheristics to children's vicarious emotional response |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 600-602: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12300 |
|
1086 |
|
Autor: | Kelley, Michelle L. |
Naslov: | Determinants of disciplinary practices in low-income black mothers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 580-582: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12299 |
|
1087 |
|
Autor: | Grych, John H. |
Naslov: | Assessing marital coonflict from the child's perspective : the children's perception of interparental conflict scale |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 571-572: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12298 |
|
1088 |
|
Naslov: | A prospective study of life stress, social support, and adaptation in early adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 555-557: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12297 |
|
1089 |
|
Naslov: | A family process model of economic hardship and adjusment of early adolescent boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 540-541: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12296 |
|
1090 |
|
Autor: | Goduka, Ivy N. |
Naslov: | A comparative study of black south african children from three different contexts |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 524-525: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12295 |
|
1091 |
|
Naslov: | Measuring bilingual children's receptive vocabularies |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1019-1020: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12294 |
|
1092 |
|
Autor: | Bowey, Judith A. |
Naslov: | A reading-level design study of phonological skills underlying fourth-grade children's word reading difficulties |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1009-1011: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12293 |
|
1093 |
|
Autor: | Lucariello, Joan |
Naslov: | Taxonomic knowledge : What kind and when? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 997-998: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12292 |
|
1094 |
|
Naslov: | Young children's understanding of different types of beliefs |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 975-977: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12291 |
|
1095 |
|
Autor: | Springer, Ken |
Naslov: | Children's awereness of the biological implications of kindship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 958-959: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12290 |
|
1096 |
|
Autor: | Vandell, Deborah Lowe |
Naslov: | Effects of early and recent maternal employment on children from low-Income families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 948-949: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12289 |
|
1097 |
|
Autor: | Landdau, Steven |
Naslov: | Visual attention to and comprehension of television in attention-deficit hyperactivity disorderd and normal boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 936-937: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12288 |
|
1098 |
|
Autor: | Arsenio, William F. |
Naslov: | Victimizers and their victims |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 926-927: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12287 |
|
1099 |
|
Autor: | Al Awad, Ahmed M. El Hassan |
Naslov: | Childhood problems in a sudanese city : a comparison of extended and nuclear families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 913-914: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12286 |
|
1100 |
|
Naslov: | Heterogeneity among peer-rejected boys : subtypes and stabilities |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 904-905: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12285 |
|
1101 |
|
Naslov: | Maternal and paternal disciplinary styles : relations with preschoolers' playground behavioral orientations an peer status |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 889-892: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12284 |
|
1102 |
|
Autor: | Howes, Carollee |
Naslov: | Children's relationships with caregivers : mothers and child care teachers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 877-878: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12283 |
|
1103 |
|
Naslov: | The relative effects of maternal and child problems on the quality of attachment : a meta-analysis of attachment in clinical samples |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 855-858: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12282 |
|
1104 |
|
Autor: | Harwood, Robin L. |
Naslov: | Uhe influence of culturally derived values on anglo and puerto rican mothers' perceptions of attachment behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 838-839: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12281 |
|
1105 |
|
Naslov: | Maternal responsiveness to infants in three societes : the United States, France, an Japan |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 818-821: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12280 |
|
1106 |
|
Naslov: | Responses to the negative emotions of others by acustic, mentally reterded, and normal children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 806-807: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12279 |
|
1107 |
|
Autor: | Soken, Nelson H |
Naslov: | Intermodal perception of happy and angry expressive behaviors by seven-month-old infants : Nelson H. Soken, Ann D. Pick |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 794-795: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12278 |
|
1108 |
|
Naslov: | Influences of witnessed affect on information processing in children : Daphne Blunt Bugental (et al) |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 784-786: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12277 |
|
1109 |
|
Autor: | MacDonald, Kevin |
Naslov: | Warmth as a developmental construct : an evolutionary analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 767-773: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12276 |
|
1110 |
|
Naslov: | Support from spouse as mediator and moderator of the disruptive influence of economic strain of parenting |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1299-1303: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12275 |
|
1111 |
|
Naslov: | Impact of parenting practice on adolescent achivement : authoritative parenting, school involvement, and encouragement to succeed |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1279-1281: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12274 |
|
1112 |
|
Autor: | Miller, Scott A. |
Naslov: | Beliefs about children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1265: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12273 |
|
1113 |
|
Autor: | Bussey, Kay |
Naslov: | Self-regulatory menchanism governing gender development |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1249-1250: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12272 |
|
1114 |
|
Autor: | Asendorpf, Jens B. |
Naslov: | Children's moral motive strenght and temperamental inhibition reduce their immoral behavior in real moral conflicts |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1234-1235: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12271 |
|
1115 |
|
Autor: | Volling, Brenda L. |
Naslov: | The contribution of mother-child and father-child relationships to the quality of sibling interaction : alongitudinal study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1221-1222: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12270 |
|
1116 |
|
Autor: | Beckwith, Leila |
Naslov: | Preterm children at early adolescence and continuity and discontinuity in marenal responsiveness form infancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1207-1208: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12269 |
|
1117 |
|
Autor: | Bard, Kim A. |
Naslov: | Intentional behavior and intentional communication in young free-ranging orangutans |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1195-1197: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12268 |
|
1118 |
|
Autor: | Masataka, Nobuo |
Naslov: | Early ontogeny of vocal behavior of japanese infants in response to meternal speech |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1184-1185: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12267 |
|
1119 |
|
Autor: | Skouteris, H. |
Naslov: | Integration of sequential information for shape perception by infants : a developmental study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1175-1176: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12266 |
|
1120 |
|
Autor: | Bell, Martha Ann |
Naslov: | The relations between frontal brain electrical activity and cognitive development during infancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1161-1163: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12265 |
|
1121 |
|
Autor: | Bell, Martha Ann |
Naslov: | The relations between frontal brain electrical activity and cognitive development during infancy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1161-1163: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12264 |
|
1122 |
|
Autor: | Rose, Susan A. |
Naslov: | Infant information processing inrelation to six-year cognitivce outcomes |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1139-1141: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12263 |
|
1123 |
|
Autor: | Stockman, Ida J. |
Naslov: | Lexical elaboratin in children's locative action expressions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1124-1125: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12262 |
|
1124 |
|
Autor: | Gropnik, Alison |
Naslov: | Categorization and naming |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1102-1103: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12261 |
|
1125 |
|
Naslov: | The development of category-based induction |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1089-1090: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12260 |
|
1126 |
|
Autor: | Tinsley, Barbara J. |
Naslov: | Multiple influences on the acquisition and socialization of children's health attitudes and behavior : an integrative revierw |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1063-1069: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12259 |
|
1127 |
|
Autor: | Patterson, Charlotte J. |
Naslov: | Children of lesbian and gay parents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1039-1042: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12258 |
|
1128 |
|
Autor: | Kalish, Charles W. |
Naslov: | On wooden pillow : multiple clasification and children's category-based inductions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1556-1557: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12257 |
|
1129 |
|
Autor: | Stack, Dale M. |
Naslov: | Adult tacticle stimulation during face-to-face interactions modulates five-month-olds' affect an attention |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1534-1535: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12256 |
|
1130 |
|
Autor: | Kisilevsky, Barbara S. |
Naslov: | Maturation of human fetal response to vibroacoustic stimulation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1507-1508: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12255 |
|
1131 |
|
Naslov: | Reliability and validity ob behavior problem checklist as measures of stabile traits in low birth weight, premature preschoolers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1493-1496: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12254 |
|
1132 |
|
Autor: | Dozier, Mary |
Naslov: | Psychophysiology in attachment interviews : converging evidence for deactivating strategies |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1479-1480: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12253 |
|
1133 |
|
Autor: | Calkins, Susan D. |
Naslov: | The relations among infant temperament, secutity of attachment, and behavioral inhibition at twenty-four months |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1470-1472: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12252 |
|
1134 |
|
Naslov: | Temperament, emotion, and cognition at fourteen months : the MacArthur longitudinal twin study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1453-1455: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12251 |
|
1135 |
|
Autor: | Hayes, Donald S. |
Naslov: | Young children and television |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1435-1436: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12250 |
|
1136 |
|
Naslov: | Children's relationships with maternal grandparents : a longitudinal study of family structure and pubertal status effects |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1420-1422: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12249 |
|
1137 |
|
Naslov: | The cross-ethnic equivalence of parenting and family interaction measures among hispanic and anglo-american families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1402-1403: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12248 |
|
1138 |
|
Autor: | Wagner, Barry M. |
Naslov: | Beyond beliefs : parent and child behaviors and children's percived academic competence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1389-1391: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12247 |
|
1139 |
|
Autor: | Bigler, Rebecca |
Naslov: | Processes and consequences of peer collaboration : a Vygotskian analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1377-1379: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12246 |
|
1140 |
|
Autor: | Bigler, Rebecca |
Naslov: | Cognitive mechanisms in children's gender stereotyping |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1362-1363: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12245 |
|
1141 |
|
Autor: | Chen, Xinyin |
Naslov: | The coordination of conflicting social goals : differnces between rejected andf nonrejected boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1350: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12244 |
|
1142 |
|
Autor: | Chen, Xinyin |
Naslov: | Social reputation and peer relationships in chinese canadian children : a cross-cultural study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1342-1343: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12243 |
|
1143 |
|
Naslov: | Some consequences of early harsh discipline : child aggression and a maladaptive social information processing style |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1334-1335: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12242 |
|
1144 |
|
Naslov: | Social informantion processing in aggresive and depressed children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1316-1320: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12241 |
|
1145 |
|
Autor: | Younger, Barbara |
Naslov: | Understanding category members as "the same sort of thing" : explicit categorization in ten-month infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 319-320: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12240 |
|
1146 |
|
Autor: | Yonas, Albert |
Naslov: | Parciving the affordance of contact in four and five-month-old infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 308: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12239 |
|
1147 |
|
Autor: | Bauer, Patricia |
Naslov: | Memory for gender-consistent and gender-inconsistent event sequences by twenty-five-month-old children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 295-297: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12238 |
|
1148 |
|
Naslov: | Age differences in understanding of disease causality : AIDS, colds, and cancer |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 283-284: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12237 |
|
1149 |
|
Autor: | Fagot, Beverly I. |
Naslov: | Pareting during the second year : effects of children's age, sex, and attachment classification |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 270-271: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12236 |
|
1150 |
|
Autor: | Flanagan, Constance A. |
Naslov: | Changes in parents' work status and adolescents' adjustmnet at school |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 256-257: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12235 |
|
1151 |
|
Naslov: | Attachment and emotion regulation during mother-teen problem solving : a control theory analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 243-245: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12234 |
|
1152 |
|
Autor: | Grych, John H. |
Naslov: | Children's appraisals of marital conflict |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 229-230: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12233 |
|
1153 |
|
Autor: | Smetana, Judith G. |
Naslov: | Preschool children's judgments about hypothetical and actual transgressions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 213-214: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 12232 |
|
1154 |
|
Naslov: | Children's cconcordante emotions and cognitions in response to observed emotions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 200-201: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11491 |
|
1155 |
|
Naslov: | The effects of physical abuse on children's socila relationships |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 184-187: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11490 |
|
1156 |
|
Naslov: | Sibling differenes in divorced families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 167-168: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11489 |
|
1157 |
|
Autor: | Bierman, Karen Linn |
Naslov: | Characteristics of aggressive-rejected, aggressive (nonrejected), and rejected (nonaggressive) boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 149-151: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11313 |
|
1158 |
|
Autor: | Hudley, Cynthia |
Naslov: | An attribution intervention to reduce peer-directed aggresion amog african-american boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 137-138: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11309 |
|
1159 |
|
Naslov: | Predictors of behavior problems in three-year-old sons of alcoholics : early evidence for the onset of risk |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 121-123: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11307 |
|
1160 |
|
Naslov: | Parent reports of behavioral and emotional problems among children in Kenya, Thailand, and the United States |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 108-109: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11306 |
|
1161 |
|
Naslov: | Stability of intelligence from preschool to adolescence : the influence of social and family risk factor |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 96-97: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11304 |
|
1162 |
|
Autor: | McCall, Robert B. |
Naslov: | A meta-analysi of infant habituation and recognition memory performance as predictor of later IQ |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 77-79: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11302 |
|
1163 |
|
Autor: | Okagaki, Lynn |
Naslov: | Parental belifes and children's school performance |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 54-56: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11300 |
|
1164 |
|
Autor: | Fablo, Toni |
Naslov: | The academic, personality, and physical outcomes of only children in China |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 34-35: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11298 |
|
1165 |
|
Autor: | Spangler, Gottfried |
Naslov: | Origin and truth : young children's understanding of imaginary mental representation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 16-17: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11295 |
|
1166 |
|
Autor: | Spangler, Gottfried |
Naslov: | Behavioral organization in newborns and its relation to adrenocortical and cardiac activity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 631-633: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11293 |
|
1167 |
|
Autor: | Isabella, Russell A. |
Naslov: | Orgins of attachmnet : maternal interactive behavior across the first year |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 618-621: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11291 |
|
1168 |
|
Naslov: | Relation of rearing enviromnet to adaptive behavior of egyptian toddlers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 602-604: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11288 |
|
1169 |
|
Autor: | Lyons-Ruth, Karlen |
Naslov: | Disorganized infant attachmnet clasification and maternal psychosocial problems as presictors of hostile-aggressive behavior in the preschool classroom |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 583-585: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11286 |
|
1170 |
|
Autor: | Berk, Laura E. |
Naslov: | Private speech of learning disabled and normally achieving children in classroom academic and laboratory context |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 569-571: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11283 |
|
1171 |
|
Autor: | Benenson, Joyce F. |
Naslov: | Greater preference among females then males for dyadic interaction in early childhood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 554-555: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11281 |
|
1172 |
|
Autor: | Butler, Ruth |
Naslov: | Age and socialization effects on the development of social comparasion motives and normative ability assesmnet in Kibbutz and urban children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 542-543: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11280 |
|
1173 |
|
Naslov: | Social and emotional competence in children of depressived mothers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 528-531: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11277 |
|
1174 |
|
Autor: | Ballard, Mary E. |
Naslov: | Emotional and cardiovascular response to adults' angry behavior and to challenging task in children of hypertensive and normotensive parents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 513-515: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11276 |
|
1175 |
|
Autor: | Lamborn, Susie D. |
Naslov: | Emotional authonomy redux : revisiting ryan and lynch |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 498-499: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11273 |
|
1176 |
|
Naslov: | Parenting practices and peer group affiliation in adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 480-482: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11271 |
|
1177 |
|
Naslov: | The sifnificance of gender boundaries in presdolescene : contemporary correlates and antecedents of boundary violation and maintence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 466: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11270 |
|
1178 |
|
Naslov: | Conflict and friendship relations in middle childhood : behavior claose-field situation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 453-454: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11268 |
|
1179 |
|
Autor: | Azmitia, Margarita |
Naslov: | Why siblings are important agents of cognitive development : a comparasion of siblings and peers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 443-444: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11266 |
|
1180 |
|
Naslov: | Effective action by infants to contacr objects by reaching and learning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 429: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11264 |
|
1181 |
|
Autor: | Fabricius, William V. |
Naslov: | Two roads diverged |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 414: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11262 |
|
1182 |
|
Autor: | Falvell, John H. |
Naslov: | Children's understanding of the stream of consciousess |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 397-398: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11260 |
|
1183 |
|
Autor: | Lillard, Angeline S. |
Naslov: | Young children's conceptualization of pretense |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 383-386: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11258 |
|
1184 |
|
Autor: | Lillard, Angeline S. |
Naslov: | Pretend play skills and the child's theory of mind |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 367-371: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11254 |
|
1185 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Toward a synthesis of parental socialization and child temperament in early devepment of conscience |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 341-347: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11247 |
|
1186 |
|
Autor: | Peterson, Lizette |
Naslov: | Judgments regarding appropriate child supervision to prevent injury : the role of enviromnetal risk and child age |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 949-950: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11246 |
|
1187 |
|
Autor: | Wainryb, Cecelia |
Naslov: | The application of moral judgmnets to other cultures : relativism and universality |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 932-933: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11243 |
|
1188 |
|
Autor: | Robinson, Richard W. |
Naslov: | A longitudinal study of consistency and change in self-esteem for early adolescence to early adulthood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 921-923: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11242 |
|
1189 |
|
Autor: | de Waal, Frans B. M. |
Naslov: | Modification of reconcilation behavior trough social experience : an experimnet with two macaque species |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 907-908: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11239 |
|
1190 |
|
Autor: | Hymel, Shelly |
Naslov: | Aggressive versus withdrawn unpopular children : variations in peer and self-perceptions in miltiple domanis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 894-896: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11237 |
|
1191 |
|
Autor: | Erdley, Cynthia A. |
Naslov: | Children's implicit personality theories as predictors of their social judgmnets |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 877-878: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11234 |
|
1192 |
|
Autor: | Bailey, Donald B., Jr. |
Naslov: | Age and peers and early childhood development |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 862: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11231 |
|
1193 |
|
Naslov: | Age and gender differences in children's self- and task perceptions during elementary school |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 845-847: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11229 |
|
1194 |
|
Autor: | Baydar, Nazli |
Naslov: | Early warning signs of functionaly illiteracy : predictors in childhood and adolesacence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 827-829: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11227 |
|
1195 |
|
Autor: | Alexander, Karl L. |
Naslov: | First-grade classroom behavior : its short- and long-term consequences for school pereformance |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 813-814: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11225 |
|
1196 |
|
Autor: | Lyon, Thomas D. |
Naslov: | Young children's uderstanding of forgetting over time |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 799-800: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11222 |
|
1197 |
|
Autor: | Stauder, Johannes E. A. |
Naslov: | Scalp topography of event-related brain potentials and cognitive transition during childhood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 787-788: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11220 |
|
1198 |
|
Autor: | Spiker, Donna |
Naslov: | Enhancing maternal interactive behavior and child social competence in low birth weight, premature infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 765-768: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11217 |
|
1199 |
|
Naslov: | Enhancing the development of low-birthweight, premature infants : changes in cognition and behavior over the first three years |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 749-753: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11213 |
|
1200 |
|
Autor: | Boyatzis, Chris J. |
Naslov: | Preschool children's symbolic representation of objects trough gesture |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 735: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11211 |
|
|
<<
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
.. >>
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(child development ) |